SO ZDRAVÍM JE TO AKO S AUTOM. AK SA ON PORIADNE NESTARÁŠ POKAZÍ SA!!
09.03.2017

..

RADY PRE MLADÝCH
preco sa starat o zdravie a cvicit

Možno sa cítiš podobne ako 17 rocná AMBER, ktorá hovorí: NEEXISTUJE, ABY SOM CELÝ CAS JEDLA LEN CELOZRNÉ, NÍZKOTUCNÉ JEDLÁ BEZ CUKRU!!!!!

Ak tak uvažuješ aj ty, neboj sa. Nemusíš byt blázon do posilnovania, odopierat si všetky sladkosti ani behat každý týžden ktoviekolko kilometrov. Možno bude stacit len niekolko malých zmien a budeš vyzerat lepšie, cítit sa výborne a budeš výkonnejší.

RADY MLADÝCH:


SI UNAVENÝ, UŽ LEN KED POCUJEŠ SLOVO CVICIT?:-)))

3 dôvody preco pravidelne cvicit:

1.dôvod: cvicenie posilnuje imunitný systém.

Môj otec hovorieval: Ak si nedokážeš nájst cas na cvicenie, potom si budeš musiet nájst cas na chorobu, hovori 19 rocná Rachel


2.dôvod: pri cvicení sa v mozgu vytvárajú látky, ktoré ti zlepšia náladu.

Ked mám toho vela, idem si zabehat a vyvetrám si hlavu, hovorí 16-rocná Emily. Telesne ma to osvieži a psychicky vypnem


3.dôvod: cvicenie je další dobrý spôsob, ako sa zabavit.

Velmi rada som vonku, hovorí 22-rocná Ruth, a tak chodím na túry, plávam, snoubordujem a bicyklujem sa.


S naším telom je to ako s autom - záleží na majitelovi ci sa on bude starat. To je jeden z dôvodov preco si rád zacvicím.

Ked sa s niekým dohodnete, že budete cvicit spolocne, motivuje vás to, lebo nechcete toho druhého sklamat

Mám rada ten pocit, ked cvicím. A ked potom vyzerám lepšie velmi mi to dodá sebadôveru!


MÁTE DOSTATOK POHYBU?

„Neexistuje a ani nebude existovat liek,ktorý by dokázal zlepšit zdravie tak ako celoživotný program fyzickej aktivity.“ univerzitný profesor medicíny Dr. Walter Bortz II

Niektorí došli k chybnému záveru, že nepotrebujú cvicit, pretože nemajú nadváhu. Pre obéznych ludí a ludí s nadváhou je program pravidelného cvicenia velmi užitocný. Ale aj ked nemáte nadváhu, je velmi pravdepodobné, že zvýšená pohybová cinnost zlepší váš celkový zdravotný stav a pomôže vám predchádzat vážnym chorobám vrátane urcitých druhov rakoviny. Aj nedávne štúdie ukazujú, že telesá aktivita môže znížit pocit úzkosti a dokonca pomáha predchádzat depresii.

Skutocnost je taká, že mnohí ludia trpia duševným a citovým stresom , srdcovo-cievnymi ochoreniami, cukrovkou a inými tažkostami, ktoré zhoršuje nedostatok pohybu. Preto ci už máte nadváhu, alebo nie, pokial žijete sedavým spôsobom života, mali by ste zvýšit svoju telesnú aktivitu.

Podla jednej definície, ktorá sa používa zdravotníckymi organizáciami vediete sedavý spôsob života ak

1 necvicíte a nevenujete sa inej zvýšenej pohybovej cinnosti aspon 30 minút trikát do týždna

2 pri aktivitách vo svojom volnom case nemáte dostatok pohybu

3 v priebehu dna málokedy prejdete viac ako 100 metrov

4 väcšinu dna sedíte

5 máte prácu, pri ktorej sa málo hýbete


Máte dostatok pohybu?

Ak nie, už dnes s tým môžete zacat nieco robit.

- Ale ked ja nemám cas, možno si poviete. Ked ráno vstávam som príliš unavená.

Na zaciatku dna máte ledva cas na to, aby ste sa pripravili a dostali do zamestnania. Potom sa na konci dna opät cítite príliš unavený na cvicenie a musíte urobit vela iných vecí.


1.Dat si realistické ciele.

-pozvolna, postupne zvyšovat zataženie organizmu

-zamerat sa na pravidelnost, ked mate viac sily a zlepší sa výdrž môžete fyzickú aktivitu zintenzívnit (dlhšie cvicenie, dynamickejšia svižna chôdza, chodenie po schodoch )

-zahrnút aj posilnovacie a strecingové cviky

-cvicte tak, aby to bolo pre vás príjemné


2.Dôležitá pravidelnost.

-lahká až mierna aktivita, ako aj dynamická aktivita sa spája s nižším rizikom koronárnej choroby srdca

-po niekolkých týždnoch pravidelného cvicenia zrejme zistíte, že cvicenie sa stalo prirodzenou súcastou vášho života

-ak zbadáte na svojom zdraví priaznivé úcinky. Možno sa zacnete na cvicenie tešit :-)


3.Aktívny život je zdravší

-na udržanie srdca a ciev v tom najlepšom stave sa odporúca strávit pohybovou cinnostou dokopy 60 minút každý den

-sedavý spôsob života škodí vášmu zdraviu. Žiaden vitamín, liek, jedlo ani chirurgický zákrok nemôže nahradit pohyb

-tak ako si nachádzate cas na jedlo a spánok, je dôležite urobit si cas aj na pohybové aktivity.


POSILNOVANIE A STRECING

Vedci nedávno prišli k záveru, že vyvážený program cvicenia by mal obsahovat nejaké silové cvicenie, napr. posilnovanie.

Správnym posilnovaním nielen mohutnejú svaly, ale sa zvyšuje aj hustota kostí a odbúrava sa tuk.

Mnohí odborníci v oblasti zdravia odporúcajú na zlepšenie pružnosti a krvného obehu aj strecing.

Strecing pomáha klbom dosiahnut maximálnu ohybnost.

Aby ste sa však vyhli zraneniu, silové cvicenie a strecing treba vykonávat správne!!!!


AKO PôSOBÍ CVICENIE NA MYSEL

Vedci zistili, že zvýšená telesná aktivita má vplyv na množstvo chemických látok v mozgu, ktoré pôsobia na náladu, ako je napríklad dopamín, norepinefrín a serotonín. To by vysvetlovalo, preco mnohí cítia po cvicení duševnú pohodu. Niektoré štúdie ukazujú, že ludia, ktorí cvicia pravidelne, sú menej náchylní na depresie ako ludia so sedavým spôsobom života. Mnoho lekárov odporúca cvicenie na zníženie stresu a úzkosti.


KAŽDODENNÉ CINNOSTI, KTORÉ MÓŽU PROSPIET VÁŠMU ZDRAVIU

* miesto výtahu použite schody alebo chodte výtahom iba niekolko poschodí a zvyšok prejdite po schodoch

*ak chodíte verejnou dopravou, vystúpte o niekolko zastávok skôr a zvyšok prejdite peši

*ak jazdíte autom, zvyknite si parkovat v urcitej vzdialenosti od miesta, kam idete. Vo viacpodlažnej garáži parkujte na podlaží, z ktorého môžete prejst nejaký úsek po schodoch

*rozprávajte sa pocas prechádzky. Pri rozhovoroch s priatelmi a rodinnou nemusíte vždy sediet

*ak máte sedavé zamestnanie, robte co môžete postojacky a prejdite sa kedykolvek je to možné


Diskusia + Pridať komentár